یکشنبه 3 شهریور 1398

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 16 بهمن 1397
    
تعداد بازدید: 518
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/11/16

در سال های اخیر با تحولات صورت گرفته در فناوری های اطلاعات و ارتباطات، شاهد طلوع مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری(یا به اختصار CRM) به عنوان رویکردی مهم در کسب و کار بوده ایم که هدف آن بازگشت به دوره بازاریابی شخصی است.

استراتژی های بازاریابی سنتی حول مفهوم چهار P یعنی (قیمت (Price))، محصول (Product)، توزیع (Placement) و ترفیع (Promotion) جهت افزایش سهم بازار متمرکز بودند و توجه اولیه آن ها افزایش حجم مبادلات بین فروشنده و خریدار بود. در این زمینه حجم فروش معیار عملکرد استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی بود. اما CRM نوعی استراتژی کسب و کار است که فراتر از افزایش حجم مبادله می رود و هدف آن افزایش سودآوری، درآمد و رضایت مشتری است. برای تحقق این اهداف، سازمانها از مجموعه وسیعی از ابزارها، رویه ها، روش ها و ارتباطات با مشتریان استفاده می کنند.

CRM تمام مولفه هایی است که در درون یک سازمان با مشتری و به شیوه ای هوشمند در ارتباطند. فرآیندهای مدیریت مشتری با پشتیبانی نقش های عملیاتی و فناوری کسب و کار، تمام این مولفه ها را به هم متصل می کنند.بسیاری از عملیات و فعالیت های روزمره کسب و کارها با مشتریان سر و کار دارند، از این رو فراهم آوردن سیستم هایی که بتواند هرکدام از این وظایف را بهبود ببخشد، برای موفقیت حیاتی است.


 

از کتاب مدیریت ارتباط با مشتری دکتر شعبان الهی، بهمن حیدری

از   1   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.