انتشار : چهار شنبه 24 خرداد 1402
1313 بازدید
چارچوب TPACK بر این ایده استوار است که ادغام موثر فناوری در آموزش و پرورش مستلزم آن است که معلمان درک عمیقی از محتوایی که تدریس میکنند و راهبردهای آموزشی که برای آموزش آن محتوا استفاده میکنند و همچنین راههایی که فناوری میتواند به آن کمک کند، داشته باشند. برای تقویت محتوا و آموزش استفاده میشود. به عبارت دیگر، دانستن نحوه استفاده از ابزارهای فناوری برای معلمان کافی نیست آنها همچنین باید بدانند که چگونه میتوان از این ابزارها برای حمایت از یادگیری در حوزههای محتوایی خاص و با روشهای تدریس خاص استفاده کرد.
چارچوب TPACK هفت نوع مختلف دانش را که معلمان برای ادغام موثر فناوری در تدریس خود به آنها نیاز دارند، شناسایی میکند:
چارچوب TPACK برای مربیان مفید است زیرا راهی برای ارزیابی شیوههای یکپارچهسازی فناوری خود و شناسایی مناطقی که ممکن است نیاز به توسعه دانش و مهارتهای خود داشته باشند، فراهم میکند. همچنین چارچوبی برای آموزش معلمان و توسعه حرفهای فراهم میکند و به اطمینان از آمادگی معلمان برای ادغام موثر فناوری در تدریس خود کمک میکند.
مدرسان چگونه میتوانند دانش و مهارت TPACK خود را ارتقا دهند؟
روشهای مختلفی وجود دارد که معلمان می توانند دانش و مهارت های TPACK خود را توسعه دهند:
برای معلمان مهم است که به توسعه دانش و مهارتهای TPACK خود بهعنوان یک فرآیند مداوم و نه یک رویداد یکباره نگاه کنند. معلمان با جستجوی مستمر فرصتهای یادگیری جدید و تأمل در عملکرد خود، میتوانند به توسعه دانش و مهارتهای TPACK خود در طول زمان ادامه دهند.
چگونه مدرسان میتوانند دانشآموزان را ترغیب به استفاده از تکنولوژی کنند؟
تشویق دانشآموزان به استفاده از فناوری به روشهای معنادار بخش مهمی از یکپارچهسازی موثر فناوری در آموزش است. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که معلمان میتوانند برای تشویق دانشآموزان به استفاده از فناوری به روشهای معنیدار استفاده کنند:
چند نمونه از ابزارهای فناوری که میتوانند در کلاس درس استفاده شوند چیست؟
ابزارهای فنآوری زیادی وجود دارد که میتوان از آنها در کلاس درس برای حمایت از آموزش و یادگیری استفاده کرد. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
اینها تنها چند نمونه از ابزارهای فناوری بسیاری هستند که میتوانند در کلاس درس برای حمایت از آموزش و یادگیری استفاده شوند. انتخاب ابزار فناوری باید بر اساس اهداف یادگیری درس یا واحد و نیز نیازها و علایق دانش آموزان باشد.
کلام آخر
دورههای آموزشی آکادمی زبان مرکز آموزش بازرگانی فارس بر مبنای نیازهای آموزشی گروههای متنوعی از مخاطبین طراحی شده است و شرکت در این دورهها و گذراندن پیوستار آموزشی تعریفشده برای آنها میتواند در نهایت، برونداد مطلوب را در گروه انتخابی خود ایجاد نماید. با شرکت در دوره آموزشی تربیت مدرس TPACK آکادمی زبان مرکز آموزش بازرگانی فارس میتوانید با شیوههای نوین ادغام پداگوژی، محتوا و فناوری آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق این لینک با ما در تماس باشید.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : *
ایمیل شما :
نظر شما : *
نظرات کاربران
مقالات مشابه