↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه آموزش های فناوری اطلاعات
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش اصول و فنون مذاکرات تجاری
    • آشنایی با سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

12 مزیت بازاریابی دیجیتال در سال 2023


مقالات / دیجیتال مارکتینگ / 12 مزیت بازاریابی دیجیتال در سال 2023
12 مزیت بازاریابی دیجیتال در سال 2023

انتشار : شنبه 28 مرداد 1402

438 بازدید

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ دیجیتال مارکتینگ شامل کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، ایمیل، وب‌سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی و غیره است که می‌تواند برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده شود. کلید موفقیت در بازاریابی همیشه ارتباط با مخاطب هدف در مکان مناسب و در زمان مناسب بوده است. امروزه - که استفاده از موبایل به بالاترین حد خود رسیده است - بهترین مکان برای ملاقات با مصرف‌کننده اینترنت است.

برترین مزایای بازاریابی دیجیتال

  1. دسترسی جهانی

اولین مزیت بازاریابی دیجیتال، دسترسی جهانی است. بازاریابی سنتی توسط جغرافیا محدود شده است و ایجاد یک کمپین بازاریابی بین المللی می تواند سخت و پرهزینه باشد. با این حال، بازاریابی دیجیتال در فضای اینترنت اتفاق می‌افتد، به این معنی که دسترسی شما با آن بسیار زیاد است. حتی یک صاحب کسب و کار محلی بسیار کوچک نیز این توانایی را دارد که با یک فروشگاه آنلاین به مخاطبان بین المللی دست یابد که هرگز با بازاریابی سنتی امکان پذیر نخواهد بود یا هزینه زیادی برای انجام آن خواهد داشت. این دسترسی آنلاین فرصت‌های رشد بسیاری را برای کسب‌وکارها باز کرده است. دسترسی جهانی یک فرصت عالی برای هر کسب و کاری است.

 

  1. مقرون به صرفه

مزیت بعدی بازاریابی دیجیتال مقرون به صرفه بودن است. چه بخواهید کسب و کار خود را در سطح محلی یا بین المللی تبلیغ کنید، بازاریابی دیجیتال راه حل‌های مقرون به صرفه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی به کوچکترین شرکت ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از استراتژی‌های بسیار هدفمند با شرکت‌های بزرگتر رقابت کنند. بسیاری از این استراتژی‌ها حتی برای شروع هیچ هزینه‌ای ندارند (مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا). با این حال، هر شکلی از بازاریابی دیجیتال برای هر کسب و کاری مناسب نیست و حتی ممکن است برخی از آن‌ها هزینه بیشتری نسبت به دیگری داشته باشند. یک کسب و کار می‌تواند راه‌حل‌های مناسب را بر اساس اهداف بازاریابی خود بیابد.

 

  1. آگاهی از برند

بازاریابی دیجیتال می‌تواند به کسب و کارها در ایجاد آگاهی و شناخت برند کمک کند. این برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند مشتریان جدیدی جذب کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند، مهم است.

 

  1. هدف‌گذاری موثر

حتی اگر دید روشنی از مخاطبان هدف خود نداشته باشید، بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد داده‌هایی را استخراج کنید تا مخاطبان خود را شناسایی کنید. گزینه‌های مختلفی برای هدف قرار دادن وجود دارد، مانند کلمات کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، یا اطلاعات جمعیت شناختی در رسانه‌های اجتماعی. این حجم عظیم از داده‌های هدف در اختیار شما باعث می شود که هر کمپین برای مخاطبین مناسب برگزار شود. همچنین به شما کمک می کند تا رفتارهای در حال تغییر مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید و کمپین‌ها را برای آن تغییرات اصلاح کنید. این توانایی برای درک سریع نیازهای در حال تغییر مشتریان یک راه مطمئن برای موفقیت برای هر شرکتی است.

 

  1. استراتژی‌های چندگانه

استراتژی‌های مختلفی برای بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می‌تواند توسط انواع مختلف کسب‌وکار استفاده شود. یک کسب‌وکار B2B که علاقه‌مند به دستیابی به سرنخ‌های بین‌المللی است، ممکن است استراتژی کاملاً متفاوتی نسبت به یک تجارت محلی B2C در فروش لباس داشته باشد. در حالی که برخی از شرکت‌ها می‌توانند راحت‌تر از بازاریابی محتوا و سئو سود ببرند، برخی دیگر می‌توانند از کمپین‌های تبلیغاتی بهره ببرند. نکته کلیدی این است که همیشه نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و با گذشت زمان تاکتیک‌ها و روش‌های بهتری را توسعه دهید. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال که به خوبی اجرا شده است، استراتژی‌ای است که با تغییر نیازهای کسب و کار به سرعت تغییر می‌کند و تطبیق می‌یابد.

 

  1. انواع محتوا

یکی دیگر از مزیت‌های مهم بازاریابی دیجیتال، انواع مختلف محتوای موجود برای نمایش آنلاین برند شما است. برای بسیاری از پلتفرم‌ها، طیف گسترده‌ای از انواع محتوا وجود دارد که می‌توانید برای تازه نگه داشتن نام تجاری خود و ایجاد کمپین‌های آنلاین مؤثر انتخاب کنید. برخلاف بازاریابی سنتی، شما می‌توانید به راحتی یک قطعه از محتوا را برای هر تعداد پلتفرم که می خواهید بازتولید کنید.

در اینجا برخی از رایج‌ترین انواع محتوا وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید:

  • وبلاگ‌ها
  • پادکست‌ها
  • ایمیل
  • کتاب‌های الکترونیکی
  • محتوای بصری
  • اینفوگرافیک
  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی
  • وبینارها
  • و...

​

  1. افزایش تعامل

یکی از مهم‌ترین مزایای بازاریابی دیجیتال افزایش تعامل است. بازاریابی دیجیتال به طور پیش‌فرض به گونه‌ای طراحی شده است که بسیار جذاب باشد. کاربران می‌توانند یک پست وبلاگ را به اشتراک بگذارند، مانند یک عکس، یک ویدیو ذخیره کنند، یا از طریق یک کلیک تبلیغات پولی با وب‌سایت شما تعامل کنند. بهترین بخش این است که همه این اقدامات را می‌توان اندازه‌گیری کرد. این به شما امکان می‌دهد تا پست‌های جذاب‌تری برای افزایش آگاهی از برند یا افزایش فروش ایجاد کنید. هرچه بیشتر به صورت آنلاین تعامل داشته باشید، مشتریان وفادار بیشتری خواهید داشت.

 

  1. تجزیه‌و‌تحلیل و بهینه‌سازی

یکی دیگر از مزایای مهم بازاریابی دیجیتال، تجزیه‌و‌تحلیل وب است که نتیجه کمپین‌های بازاریابی دیجیتال را در زمان واقعی اندازه‌گیری می‌کند. این به بهینه‌سازی کمپین‌های آینده و رفع سریع اشتباهات احتمالی کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل کمپین‌های بازاریابی دیجیتال شما را نیز قادر می‌سازد تا هر منبع ترافیک را مشخص کنید و کنترل کامل قیف‌های فروش خود را در دست بگیرید.

 

  1. افزایش بازگشت سرمایه

استخراج حداکثر بازده سرمایه گذاری ضروری است. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد به نیروی محرک فروش خود دسترسی پیدا کنید تا آن را بهینه کنید. نرخ تبدیل بالاتری را با مشتریان بالقوه امکان پذیر می‌کند.

 

  1. محدوده آزمایش A/B

تست A/B یک بخش اساسی از بازاریابی دیجیتال با دامنه قابل توجهی در این زمینه است. پدیده‌ای که به شما امکان می‌دهد دو ایده متفاوت برای یک کمپین داشته باشید، به عنوان تست A/B شناخته می شود.

  • بهینه‌سازی وب سایت – وب‌سایت را با عناصری مانند دعوت به اقدام، صفحه فرود و منوهای نویگیشن تقویت کنید.
  • رسانه‌های اجتماعی - تست A/B برای ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی مانند فیلم ها و تصاویر بهینه است. می‌توانید نسخه‌های مختلف را آزمایش کنید تا مشخص کنید کدام ترتیب بیشتر در بین مخاطبان شما طرفدار دارد.
  • بازاریابی ایمیلی - این پدیده به شما امکان می‌دهد چندین کمپین ایمیلی را آزمایش کنید. از خطوط موضوع، تصاویر و کپی ایمیل مختلف برای افزایش نرخ کلیک و باز کردن استفاده کنید.
  • بهینه‌سازی اپلیکیشن موبایل - برنامه تلفن همراه خود را با تست A/B بهبود ببخشید تا تجربه ای کاربرپسند داشته باشید.

 

  1. پایگاه عظیم مشتریان

مزیت بعدی بازاریابی دیجیتال، گسترش پایگاه مشتری است. با دیجیتال مارکتینگ، کسب و کار شما در سطح جهانی قرار می‌گیرد. در مقایسه با بازاریابی سنتی، دامنه کسب‌وکار شما محدود نیست. حتی یک تجارت کوچک می‌تواند مشتریان بین المللی را جذب کند و شاهد غوغایی در فروش آن باشد. از استراتژی‌هایی استفاده کنید که دید آنلاین شما را افزایش می‌دهد.

 

  1.  بهبود تجربه مشتری

پایگاه مشتری وفادار، ستون فقرات هر کسب‌و‌کار پر رونقی است، و بازاریابی دیجیتال به شما امکان می‌دهد مخاطبان را با استفاده از تکنیک‌های مختلف حفظ کنید. بازاریابی دیجیتال یک تریبون برای دستیابی به مخاطبان جدید علاقه‌مند به محصولات و خدمات شرکت شما فراهم می‌کند.

علاوه بر این، می‌توانید با مخاطبان ارتباط برقرار کنید یا به صورت مجازی به دنبال رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات آن‌ها باشید. بسیاری از شرکت‌ها از چت‌بات‌ها برای پاسخ به سوالات متداول استفاده می‌کنند که باعث می‌شود مشتری احساس کند شنیده شده و مورد احترام است. در نهایت، حفظ بالاتر بر فروش کلی تأثیر می‌گذارد.

در پایان لازم به ذکر است که مرکز آموزش بازرگانی فارس به عنوان مرجع تخصصی آموزش‌های کسب‌و‌کار و بازرگانی شما را از آخرین و جدیدترین اطلاعات روز در عرصۀ کسب‌و‌کار و بازاریابی مطلع می‌نماید و با طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی فروش، بازاریابی، بازرگانی، مدیریت، مدیریت پروژه و ... شما را جهت ورود به بازار کسب‌و‌کار و تجارت بین‌الملل آشنا می‌سازد. در دورۀ   آموزش تربیت کارشناس دیجیتال مارکتینگ مرکز آموزش بازرگانی فارس با استراتژی بازاریابی دیجیتالی، تولید محتوا، سئو، کمپین‌های دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی، ابزار‌های دیجیتال مارکتینگ، گوگل ادز، وردپرس و ... آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک دورۀ آموزش تربیت کارشناس دیجیتال مارکتینگ کلیک کنید.

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : *  

ایمیل شما :

نظر شما : *  

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ
ارتباط با مشتری در دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟
بازاریابی شبکه‌های اجتماعی چیست؟
چگونه مهارت‌ها و شایستگی‌های بازاریابی دیجیتال خود را توسعه دهیم؟
چگونه مهارت‌ها و شایستگی‌های بازاریابی د...

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن