↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش اصول و فنون مذاکرات تجاری
    • آشنایی با سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک بازاریاب محتوای موفق چیست؟


مقالات / بازاریابی / مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک بازاریاب محتوای موفق چیست؟
مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک بازاریاب محتوای موفق چیست؟

انتشار : یکشنبه 22 مرداد 1402

839 بازدید

بازاریابی محتوایی چیست؟ بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که شامل ایجاد و توزیع طیف وسیعی از محتوا، معمولاً به صورت آنلاین است. اهداف بازاریابی محتوا جذب، درگیر کردن، سرگرم کردن، اطلاع رسانی و تبدیل مشتریان بالقوه از طریق عرضه محتوای ارزشمند و مرتبط به آن‌هاست. بازاریابی محتوای خوب همچنین وفاداری مشتری و حفظ مشتری را افزایش می‌دهد.

چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

اگر به خوبی انجام شود، بازاریابی محتوا نقش مهمی در بازاریابی ایفا می‌کند. در واقع، طبق  مطالعات 70 درصد از بازاریابان در حال حاضر در بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنند. بازاریابی محتوا مهم است زیرا به بازاریابان کمک می‌کند تا برای مخاطبان خود اعتماد ایجاد کنند که به برندها کمک می‌کند تا داستان شرکت خود  را به روشی معتبر و جذاب بیان کنند.

 

مزایای بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا مزایای مختلفی را برای مشاغل در هر اندازه و از همه بخش‌ها ارائه می دهد. در اینجا برخی از مزایای اصلی بازاریابی محتوا آورده شده است.

  • دیده شدن برند و آگاهی از برند را افزایش می دهد.
  • وفاداری و اعتماد را ایجاد می کند.
  • ترافیک با کیفیت بالا را به وب سایت شما هدایت می‌کند و می‌تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را بهبود بخشد.
  • به ایجاد روابط قوی و پایدار با مشتریان شما کمک می‌کند.
  • این فرصت را به شما می دهد تا به سوالات پاسخ دهید، اطلاعات ارزشمند و مفیدی ارائه دهید و بر موانع فروش غلبه کنید.
  • ارزش واقعی را به مشتریان و جامعه شما ارائه می دهد.

اهداف بازاریابی محتوا چیست؟

  • افزایش فروش
  • ارائه خدمات عالی به مشتریان
  • افزایش وفاداری مشتری
  • ارائه اطلاعات و راهنمایی
  • افزایش دسترسی به برند و افزایش آگاهی از برند
  • تعامل بهتر در رسانه‌های اجتماعی

آیا کسب‌وکار من به استراتژی بازاریابی محتوا نیاز دارد؟

اگر به دنبال افزایش فروش ، هدایت ترافیک با کیفیت بالا به وب سایت خود و ایجاد اعتماد و وفاداری مشتری هستید، تقریباً مطمئناً بایستی از یک  استراتژی بازاریابی محتوای خوب استفاده کنید. برای دستیابی به اهداف خود، استراتژی شما باید قوی، معتبر، خوب و با در نظر گرفتن مخاطبان طراحی شده باشد.

 

تفاوت بین بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا و استراتژی محتوا چیست؟

چند تفاوت کلیدی بین بازاریابی محتوا، بازاریابی درونگرا و استراتژی محتوا وجود دارد. استراتژی محتوای شما گام اولیه در این زمینه از فعالیت بازاریابی شما است. استراتژی محتوای شما شامل برنامه‌ریزی، ایجاد و ارائه محتوایی است که تولید می‌کنید. بازاریابی محتوا به فرآیند ایجاد محتوای شما اشاره دارد. بازاریابی درونگرا بر این تمرکز دارد که چگونه استراتژی محتوا با سایر فعالیت‌های تولید سرنخ و روابط عمومی شما مطابقت دارد.

بازاریابی محتوا یک رویکرد استراتژیک برای ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و ثابت برای جذب و حفظ مخاطبان مشخص است که می‌تواند به شما کمک کند آگاهی از برند خود را افزایش دهید، سرنخ ایجاد کنید و مشتری جذب کنید. اما مهارت‌ها و شایستگی‌های کلیدی برای یک بازاریاب محتوای موفق چیست؟ در این مقاله، ما شش زمینه ضروری را بررسی خواهیم کرد که برای برتری در این زمینه باید به آن‌ها تسلط داشته باشید.

 

  1. نگارش و ویرایش

هسته اصلی بازاریابی محتوا تولید محتوای باکیفیت است که مخاطبان شما را درگیر می‌کند و نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند. شما باید بتوانید با استفاده از لحن و سبکی که با برند شما مطابقت دارد، واضح، مختصر و متقاعدکننده بنویسید. شما همچنین باید بتوانید کار خود و دیگران را ویرایش کنید و مطمئن شوید که بدون خطا هستند و ساختار خوبی دارد و برای موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بهینه شده است.

 

  1. تحقیق و تحلیل

بازاریابی محتوا فقط تولید محتوا نیست، بلکه درک مخاطبان، صنعت و رقبای شماست. شما باید بتوانید با استفاده از منابع و ابزارهای مختلف، تحقیقات کامل و دقیق انجام دهید تا بازار هدف، نقاط ضعف، ترجیحات و رفتار آن‌ها را شناسایی کنید. همچنین باید بتوانید داده‌ها را با استفاده از معیارها تجزیه و تحلیل و تفسیر کنید تا عملکرد و تأثیر محتوای خود را اندازه گیری کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

 

  1. استراتژی و برنامه‌ریزی

بازاریابی محتوا یک فعالیت یکبار مصرف نیست، بلکه یک فرآیند بلندمدت است که به یک چشم انداز روشن و یک برنامه منسجم نیاز دارد. شما باید بتوانید اهداف، ارزش پیشنهادی و پیام‌های کلیدی خود را تعریف کنید و آن‌ها را با اهداف کلی کسب و کار خود هماهنگ کنید. همچنین باید بتوانید یک تقویم محتوا، یک طرح توزیع محتوا و یک طرح ارتقای محتوا ایجاد و اجرا کنید و با سایر تیم‌ها و ذینفعان هماهنگی داشته باشید.

 

  1. خلاقیت و نوآوری

بازاریابی محتوا یک زمینه رقابتی و پویا است که در آن باید دائماً ایده‌های جدید و بدیع برای برجسته شدن و جلب توجه ارائه دهید. شما باید بتوانید انواع مختلف محتوا، قالب‌ها و کانال‌ها را تحلیل کنید و با روندها و تقاضاهای در حال تغییر سازگار شوید. شما همچنین باید بتوانید از تخیل و مهارت‌های داستان‌سرایی خود برای ایجاد محتوای جذاب و به یاد‌ماندنی استفاده کنید که با مخاطبان شما طنین‌انداز شده و الهام بخش عمل باشد.

 

  1. ارتباط و همکاری

بازاریابی محتوا یک تلاش انفرادی نیست، بلکه یک تلاش گروهی است که شامل کار با دیگر سازندگان محتوا، بازاریابان، طراحان، توسعه دهندگان و کارشناسان است. شما باید بتوانید به صورت شفاهی و نوشتاری ارتباط موثر برقرار کنید و ایده ها، بازخوردها و نتایج خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین باید بتوانید با افراد مختلف، در بخش‌ها و وظایف مختلف، و مدیریت و تفویض وظایف و مسئولیت‌ها، همکاری کنید.

 

  1. یادگیری و توسعه

بازاریابی محتوا زمینه‌ای در حال رشد است که در آن باید به طور مداوم مهارت‌ها و دانش خود را به روز کرده و بهبود بخشید. شما باید بتوانید از موفقیت‌ها و شکست‌های خود درس بگیرید و بازخورد و بهترین شیوه‌ها را جستجو کرده و به کار ببرید. همچنین باید بتوانید رهبران صنعت، تأثیرگذاران و همتایان خود را دنبال کنید و از آن‌ها یاد بگیرید و ابزارها، فناوری‌ها و منابع جدید را کشف و استفاده کنید.

در انتها لازم به ذکر است که مرکز آموزش بازرگانی فارس مرجع تخصصی آموزش‌های کسب‌و‌کار و بازرگانی ارائه‌دهندۀ آخرین و جدیدترین استراتژی‌ها و روش‌ها در حوزۀ کسب‌و‌کار و بازاریابی می‌باشد و  با طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی حوزۀ یازاریابی شما را جهت ورود به این عرصه آماده می‌سازد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با دوره‌های آموزشی گروه آموزشی بازاریابی مرکز آموزش بازرگانی فارس می‌توانید با کلیک بر روی گروه آموزشی بازاریابی  و فروش از جدیدترین دوره‌های ما باخبر شوید.

 

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : * تکمیل شود

ایمیل شما :

نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

بازاریابی درونگرا چیست؟
بازاریابی درونگرا چیست؟
چگونه بازخورد مشتریان را در بازاریابی صادراتی مدیریت کنیم؟
چگونه بازخورد مشتریان را در بازاریابی صا...
بازاریابی حسی چیست؟
بازاریابی حسی چیست؟
زنجیره تامین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
زنجیره تامین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن