انتشار : یکشنبه 13 آذر 1401
473 بازدید
یکی از قسمتهای اصلی و مهم برای راهاندازی کسب و کار و استفاده از استراتژیهای مناسب در زمینه جذب بیشتر مخاطب و فروش محصولات، بازاریابی است. از این رو آشنایی با مراحل بازاریابی و نحوه به کارگیری در زمینه فروش به یکی از اصول کلیدی در راستای موفقیتهای شغلی و اقتصادی مبدل شده است.
بسیاری از شرکتهای تجاری که ارائهدهنده کالا یا خدمات هستند، از روشهای گوناگون بازاریابی استفاده میکنند. به بیان ساده فرايند بازاريابي یک قسمت مهم از تبلیغات و فروش محصولات مورد نظر به حساب میآید. بازاریابی به افرادکمک میکند تا مشتریان بهتری را به کار خود جذب کنید. امروزه بازاریابی پیشرفت های زیادی داشته و دیگر روشهای قدیمی بازاریابی متداول نیستند و برای بهبود عملکرد آن استفاده از روشهای جدید پیشنهاد میشود. بنابراین قبل از هر اقدامی آشنایی با اصول بازاریابی لازم و ضروری است.
هدف از بازاریابی، علاقهمندسازی و جذب افراد به محصولات و خدماتی است که ارائه میدهید. این هدف با مطالعهی بازار، آنالیز و درک علایق مشتری برآورده میشود. بازاریابی به تمام جنبههای تجارت (شامل توسعۀ محصول، روشهای پراکندگی، فروش و تبلیغات) مرتبط است.
بازاریابی مدرن در دهه 1950 آغاز به کار کرد. زمانی که افراد برای خرید محصولات، به منابعی بهجز رسانههای چاپی روی آوردند. در ابتدا تلویزیون بود و بعد اینترنت وارد خانههای مردم شد. چنین پیشرفتهایی تیم فروش و بازاریابی را قادر ساخت تا کمپینهای خود را در پلتفرمهای مختلفی اجرا کنند. طی 70 سال گذشته، همانطور که انتظار میرفت، بازاریابها نقشی کلیدی را در فرایند تجارت ایفا میکند. در حقیقت میتوان گفت اصلیترین هدف بازاریابی، جذب مشتری از طریق پیامرسانی است.
با تحقیق بر روی بازار هدف، روش بازاریابی و ابزارهای آن انتخاب میشوند. بهترین و کاربردیترین روشهای بازاریابی در دنیای امروز را میتوان به صورت زیر طبقهبندی کرد:
اگر بازاریابی یک چرخ باشد، تبلیغات یکی از پرههای آن است. بازاریابی شامل تمامی مراحل تولید محصول، مطالعهی بازار هدف، توزیع محصول، استراتژی فروش، روابط اجتماعی و پشتیبانی مشتریان را میشود. مارکتینگ در تمامی مراحل سفر مشتری اهمیت دارد. بازاریابی میتواند با استفاده از پلتفرمهای گسترده، کانالهای شبکههای اجتماعی و فعالیت تیمی، مخاطبان و روش ارتباط با آنها را شناسایی کند، و در گذر زمان اعتماد مشتری و وفاداری مشتری را به خودجلب کند. تبلیغات یک تلاش استراتژیک برای گسترش آگاهی در خصوص محصول یا خدمات ارائه شده است. در واقع تبلیغات یک روش از مجموعه روشهای بازاریابی و یک هدف جزئی در مجموعهی اهداف بازاریابی است.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : *
ایمیل شما :
نظر شما : *
نظرات کاربران
مقالات مشابه