↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش اصول و فنون مذاکرات تجاری
    • آشنایی با سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

بازاریابی تلفنی چیست؟


مقالات / بازاریابی / بازاریابی تلفنی چیست؟
بازاریابی تلفنی چیست؟

انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401

488 بازدید

Telemarketing یا بازاریابی تلفنی، بازاریابی مستقیم کالا یا خدمات به مشتریان بالقوه از طریق تلفن، اینترنت یا فکس است. بازاریابی تلفنی ممکن است توسط بازاریاب‌های تلفنی با تماس‌های تلفنی خودکار انجام شود. بازاریابی تلفنی روشی برای تماس، بررسی و نزدیک شدن به مشتریان است و شامل استفاده از روش‌های بازاریابی پستی مستقیم نمی‌شود.بازاریابی تلفنی ممکن است از یک مرکز ، دفتر یا یک خانه انجام شود. بسیاری از اوقات، بازاریابی تلفنی می‌تواند شامل یک تماس واحد برای ارزیابی علاقه یا مناسب بودن و سپس تماس‌های بعدی برای پیگیری فروش باشد. بازاریابی تلفنی می تواند ابزار موثری برای کسب و کار شما باشد و می تواند راهی آسان و موثر برای افزایش سود و تبلیغ محصول یا خدمات شما باشد.

 

 

بازاریاب تلفنی کیست؟

Telemarketer یا بازاریاب تلفنی فردیست که نمایندگی فروش محصولات یا خدمات خاص را به صورت تلفنی و گاهی به صورت حضوری بر عهده دارد. با استفاده از سرنخ های تولید شده از طریق بخش بازاریابی یک شرکت، نقش اصلی بازاریاب تلفنی تلاش و فروش کالا یا خدمات به مشتریان بالقوه است. بازاریابان تلفنی معمولاً هرگز مشتریان خود را رودررو ملاقات نمی‌کنند، بنابراین یک رفتار تلفنی عالی ضروری است.

بازاریابان تلفنی به چه صورت کار می‌کنند؟

بازاریابان تلفنی به روش‌های زیر به بازاریابی می‌پردازند:

بازاریابی برونی یا Outbound:

در بازاریابی تلفنی برونی، یک بازاریاب تلفنی با یک تماس از درون شرکت مشتریان خارج از شرکت را هدف می‌گیرد و با مشتریان احتمالی تماس برقرار می‌کند و به‌ قول‌ معروف یک تماس سرد (Cold Calls) یا همان تماس بدون آشنایی قبلی برقرار می‌کند. این بازاریاب بر اساس سرنخ و لیست شماره‌ تلفن‌های به‌ دست‌آمده توسط بخش بازاریابی، تماس را با مشتریان برقرار می‌کند. این نوع بازاریابی بسیار معمول است.

بازاریابی درونی یا Inbound:

در این نوع بازاریابی یکی از مشتریانی که قبلاً وارد شرکت شده است و با محصول از پیش آشناست با بازاریاب تماس می‌گیرد این تماس‌ها و پرس‌وجوها ناشی از تلاش‌های تبلیغاتی و فروش شرکت است. در این استراتژی بازاریابی تلفنی، مشتریان از قبل آشنایی با خدمات یا محصولات شرکت دارند.

بازاریابی تلفنی  یک کسب‌و‌کار با یک کسب‌و‌کار دیگر  B2B

بازاریابی تلفنی دو کسب‌و‌کار یا B2B (Business to Business Telemarketing) وقتی یک کسب‌و‌کار محصولات خود را برای سایر کسب‌و‌کارها تبلیغ می‌کند و می‌فروشد این نوع بازاریابی تلفنی اتفاق می‌افتد. هدف اصلی این بازاریابی در درجه اول ایجاد رابطه طولانی‌مدت با مشتری است؛ زیرا در مقایسه با بازاریابی‌های درونی و برونی، به نسبت حجم معامله به تماس کمتری نیاز دارد.

بازاریابی تلفنی یک کسب و کار با مصرف کننده B2C

استراتژی بازاریابی تلفنی B2C (Business to Consumer Telemarketing) در واقع نوعی استراتژی بازاریابی است که عمدتاً روی مشتریان تمرکز دارد. در این نوع بازاریابی بر سرنخ‌های تولید شده توسط بخش بازاریابی تمرکز می‌شود. بازاریابی تلفنی B2C برخلاف بازاریابی تلفنی برونی که بر گروه بزرگی از مصرف‌کنندگان متمرکز است، روی دسته محدودتری از مصرف‌کنندگان تمرکز می‌کند. این دسته‌بندی‌های دقیق‌تر و محدودتر باعث نتیجه‌گیری بهتر می‌شود. در این روش تیم بازاریابی شبیه روش بازاریابی برونی عمل می‌کند با این فرق که دیگر تماس‌های تصادفی نداریم.  مشتری‌ها از پیش براساس معیارهای خاص مثلاً سن یا موقعیت درآمدی یا تحصیلات و نوع نیاز طبقه‌بندی می‌شوند.

 

 

مزایای استفاده از بازاریابی تلفنی چیست؟

مزیت اصلی استفاده از بازاریابی تلفنی برای تبلیغ کسب و کار شما این است که به شما امکان می‌دهد بلافاصله میزان علاقه مشتری خود را به محصول یا خدمات خود بسنجید. علاوه بر این به شما امکان انجام موارد زیر را می‌دهد:

  • ارائه خدمات فروش تعاملی و شخصی‌تر
  • ارتباط فوری با مشتریان خود
  • توضیح مسائل فنی به صورت واضح‌تر
  • ایجاد سرنخ و قرار ملاقات
  • فروش از راه دور و گسترش محدودۀ فروش
  • دستیابی به نتایج قابل اندازه‌گیری
  • و...

در بازاریابی تلفنی باید در نظر گرفته شود که:

  • بازاریابی تلفنی می‌تواند ناخوشایند باشد. به ویژه در هنگام برخورد با مشتریان تجاری و زمانی که تماس‌ها در خارج از زمان اداری برقرار می شود.
  • لیست مشتریان ممکن است همیشه به درستی انتخاب نشده باشد.
  • بازاریابی تلفنی  اگر به صورت ضعیف انجام شود، می‌تواند به اعتبار کسب‌و‌کار شما آسیب بزند. بنابراین یادگیری شیوه‌های مناسب بازاریابی تلفنی امری ضروری می‌باشد.

بازاریابی تلفنی روشی مهم و موثر در جذب مشتری و افزایش میزان فروش محصولات یک شرکت است. انواع مختلفی از بازاریابی تلفنی وجود دارد که هدف نهایی همه آن‌ها ارائه محصول، تبدیل مخاطبان به مشتریان بالقوه و بالابردن نرخ فروش است.

یک بازاریاب تلفنی موفق باید مهارت‌های لازم از جمله توانایی برقراری ارتباط، مهارت بینا‌فردی، دانش کافی در زمینۀ تلفن، کامپیوتر و توانایی فروش را داشته باشد. حضور شما در دوره‌های آموزشی که مدرسین آن‌ها علاوه بر تحصیلات آکادمیک، از سوابق کاری و مشاوره‌ای مرتبط نیز بهره‌مند می‌باشند، می‌تواند به شما در رشد شغلی و حرفه‌ای‌تان بسیار مؤثر باشد.

اگر به کسب درآمد بیشتر از طریق بازاریابی تلفنی علاقمند هستید، پیش از اقدام به انجام این روش برای رونق فروش در تجارت خود، اطلاعات کافی و راهکارهای موثر برای انجام این شیوه را به خوبی فرا بگیرید. دوره آموزش حرفه‌ای بازاریابی تلفنی مرکز آموزش بازرگانی فارس، راه‌حلی برای کمک به شما در این مورد می‌باشد.

 

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : * تکمیل شود

ایمیل شما :

نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

بازاریابی عصبی چیست؟
بازاریابی عصبی چیست؟
بازاریابی چیست؟
بازاریابی چیست؟
زنجیره تامین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
زنجیره تامین چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟
بازاریابی کل نگر چیست؟
بازاریابی کل نگر چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن