↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه آموزش های فناوری اطلاعات
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • سامانه جامع تجارت داخلی و انبارها
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • دوره هوش مصنوعی کاربردی برای کسب وکار
    • دوره جامع وردپرس و سئو
    • آموزش وردپرس مقدماتی
    • آموزش سئو مقدماتی
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

5 استراتژی بازاریابی مدرن که باید بدانید!


مقالات / بازاریابی / 5 استراتژی بازاریابی مدرن که باید بدانید!
5 استراتژی بازاریابی مدرن که باید بدانید!

انتشار : چهار شنبه 20 اردیبهشت 1402

1109 بازدید

همه می‌دانند که می‌توانید کسب‌وکار و محصولات خود را با نصب تبلیغات بر روی تابلوهای شهری و ثبت تبلیغات در روزنامه‌های محلی بازاریابی کنید، اما در مورد داشتن استراتژی‌های بازاریابی مدرن‌تر چطور؟ در این مقاله، 5 تکنیک بازاریابی مدرن را که قطعا باید بدانید، از جمله رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و ... را مورد بحث قرار خواهیم داد.

 

 

بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

نباید برای شما تعجب‌آور باشد: اولین استراتژی بازاریابی که در عصر امروز باید بدانید بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است. استفاده از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی رایگان است و راهی عالی برای اطلاع‌رسانی درباره شما و محصولتان است. شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی به مخاطبانی که در سراسر جهان با علایق متفاوت، دسترسی داشته باشید. با این اوصاف، اگر می‌خواهید نتیجۀ کار خود را ببینید، مطمئن شوید که این نوع بازاریابی را درست انجام می‌دهید. مطمئن شوید که پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را انتخاب می‌کنید که برای سازمان شما مناسب هستند. اگر B2C هستید، پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اسنپ‌چت و پینترست را انتخاب کنید، در حالی که اگر B2B هستید رسانه‌های محافظه‌کارتری مانند توییتر یا لینکدین را انتخاب کنید.

 

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از استراتژی‌های فوق‌العاده این روزها است، به خصوص که اکثر مردم چندین بار در روز ایمیل‌های خود را چک کنند. بازاریابی ایمیلی با بازاریابی رسانه‌های اجتماعی کمی متفاوت است زیرا روش موثرتری برای برقراری ارتباط با افرادی است که قبلاً با برند شما درگیر بوده‌اند، در حالی که رسانه‌های اجتماعی در جلب توجه اولیه مؤثرتر هستند. اساسا، ایمیل‌های ناخواسته ارسال نکنید. سعی کنید ایمیل‌های مشتریان بالقوه را با خبرنامه‌های انتخابی جمع‌آوری کنید، یا اطلاعات مشتریان در خریدهای قبلی را جمع‌آوری کنید.

 

همکاری در فروش یا Affiliate Marketing

Affiliate Marketing در ایران به عنوان همکاری در فروش ترجمه شده است، یکی از روش‌های پول ساز در کسب‌و‌کارهای آنلاین است. افیلیت مارکتینگ باعث می‌شود افراد حتی بدون داشتن سرمایه برای فروش محصول یا خدمات دیگری، به عنوان واسطه کار کنند و پورسانت دریافت کنند. به این روش فروش محصولات و کار کردن برای دیگران، افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش گفته می‌شود. از مزیت‌های افیلیت مارکتینگ این است که شما می‌توانید بدون داشتن هیچ سرمایه‌ای کسب درآمد کنید و محصولات دیگران را بفروشید و به عنوان واسطه کار کنید. افیلیت مارکتینگ در منزل و بدون نیاز به مراجعه حضوری می‌تواند انجام شود. کافی است به صورت آنلاین با مشتریان خود در ارتباط باشید، پاسخگوی نیازهای آن‌ها شوید و ثبت سفارش کنید.کار در افیلیت مارکتینگ نیازی به محل مشخص و دفتر رسمی کار ندارد و شما در منزل یا هر جایی که هستید می‌توانید کسب درآمد کنید. برای افیلیت مارکتینگ نیازی به آموزش‌های تخصصی در این باره ندارید. کافی است کلیه اطلاعات لازم در خصوص کسب‌وکار آنلاین را یاد بگیرید و در شبکه‌های اجتماعی صفحه‌ای راه اندازی کنید. در این نوع بازاریابی زمان کاری مشخصی وجود ندارد و شما می‌توانید متناسب با برنامه‌ریزی‌های خود کار کنید. تجهیزات زیادی برای افیلیت مارکتینگ لازم نیست. تنها باید یک گوشی هوشمند، یا لپ‌تاپ و اینترنت داشته باشید. ارتباط برقرار کردن با مردم در افیلیت مارکتینگ کار ساده‌ای است. مردمی که به محصولات شما نیاز دارند خیلی راحت می‌توانند به شما و پیج کاریتان دسترسی داشته باشند.  شما می‌توانید با تولید کنندگان شهر خود همکاری داشته باشید و کار خود را با بستن یک قرارداد، رسمی کنید. اگر موجودی نوعی از محصولات شما تمام شد، نیازی به نگرانی در خصوص شارژ مجدد محصول ندارید شما فقط باید اتمام موجودی‌ها را به صاحب کسب و کار اطلاع دهید تا مجددا محصول را شارژ کند.

 

 

تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی در بخش "تبلیغات" بازاریابی قرار می‌گیرند، به این معنی که برای استفاده از این استراتژی بازاریابی باید هزینه پرداخت کنید. در ازای پول نقدی که به سختی به دست آورده‌اید، پلتفرم‌های آنلاین زیادی وجود دارد که تبلیغات شما را برای شما نمایش می‌دهند. به عنوان مثال، Google Adwords و Facebook Ads دو پلتفرم تبلیغات آنلاین هستند که به شما امکان می‌دهند پیشنهادات خود را به مخاطبان بسیار هدفمند نشان دهید و معیارهای بیشتری در مورد نحوه عملکرد آن‌ها نسبت به هر استراتژی دیگری دریافت کنید. علاوه بر این، ابزارهایی برای کمک به شما در طراحی تبلیغات خود در این پلتفرم‌ها وجود دارد، مانند قالب تبلیغات فیس‌بوک، که نه تنها می‌تواند در زمان تنظیم آگهی اینترنتی شما صرفه‌جویی کند، بلکه تبلیغ شما را حرفه‌ای جلوه دهد.

 

تبلیغات جانمایی یا Product Placement

یکی دیگر از استراتژی های بازاریابی اینترنتی در حال توسعه، پرداخت هزینه برای قرار دادن محصول در کار تولیدکنندگان محتوا است. مروزه بسیاری از کانال‌های یوتیوب مایلند محصول شما را در ازای مقداری پول در ویدیوهای خود بگنجانند، البته تا زمانی که مخاطبانشان را خیلی اذیت نکند.

تبلیغات جانمایی یا  نامحسوس غالباً متعاقب توافق‌نامه‌ای میان تولید‌کننده و شرکت رسانه‌ای به جریان می‌افتد که از طریق آن شرکت مذکور از مزایای اقتصادی خاصی بهره‌مند خواهد شد. تولید کننده معمولاً هزینه‌ای را پرداخت می‌کند تا شرکت رسانه‌ای محصول را در یک فیلم و یا برنامۀ تلویزیونی به نمایش درآورد. به عنوان مثال  کوکاکولا مبلغ مشخصی را می پردازد تا کاراکتر اصلی فیلم، به جای نوشیدن پپسی، کوکاکولا بنوشد، و یا تویوتا مبلغی را می‌پردازد تا یکی از کاراکترهای فیلم جدیدترین مدل این کمپانی را سوار شود.

انعطاف‌پذیر بودن در تبلیغات جانمایی یا تبلیغات نامحسوس امتیاز بزرگی به حساب می آید. محصول شما ممکن است برای نیاز مخاطبان عالی باشد. اما اگر بتوانید پیشنهاد تغییر رنگ، اندازه، لوگو یا ابعاد را بدهید، انجام آن می‌تواند منجر به اثربخشی و موفقیت نمایش محصولات و برند شما در شبکه‌های تلویزیونی یا فیلم های سینمایی باشد. در واقع نکته حائز اهمیت آن است که در استفاده از المان‌های بصری برند خود انعطاف به خرج دهید، ممکن است روشی که همیشه برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کرده‌اید، در فیلم و یا برنامه تلویزیونی که می‌خواهید در آن تبلیغ کنید نباشد، برای اثر‌گذاری بهتر لازم است متناسب با نوع برنامه تلویزیونی تصمیم‌گیری کنید، از طرفی ممکن است در شرایطی استراتژی تبلیغات آن باشد که صرفا حامی باشید و نام برند را ذکر نکنید، و فقط از لوگو و نشان بی‌نام برند استفاده کنید. نهایتاً در استفاده از تبلیغات نامحسوس انعطاف‌پذیر باشید تا بهترین را نتیجه بگیرید.

در پایان لازم به ذکر است که مرکز آموزش بازرگانی فارس به عنوان مرجع تخصصی آموزش‌های کسب‌و‌کار و بازرگانی شما را از آخرین و جدیدترین دستاوردهای روز در عرصۀ کسب‌و‌کار مطلع می‌نماید و با طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی فروش، بازاریابی، بازرگانی، مدیریت ، ممدیریت پروژه و ... شما را جهت ورود به بازار کسب‌و‌کار و تجارت بین‌الملل آشنا می‌سازد.اگر مایل به دریافت اطلاعات و یا اخذ دوره‌های آموزشی مرتبط با فناوری‌های کسب‌و‌کار هستید پیشنهادات و نظرات خود را با ما در اینجا به اشتراک بگذارید.

 

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : * تکمیل شود

ایمیل شما :

نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

بازاریابی حسی چیست؟
بازاریابی حسی چیست؟
مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک بازاریاب محتوای موفق چیست؟
مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک باز...
بازاریابی کل نگر چیست؟
بازاریابی کل نگر چیست؟
قیف فروش چیست؟
قیف فروش چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن