↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه آموزش های فناوری اطلاعات
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • سامانه جامع تجارت داخلی و انبارها
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • دوره هوش مصنوعی کاربردی برای کسب وکار
    • دوره جامع وردپرس و سئو
    • آموزش وردپرس مقدماتی
    • آموزش سئو مقدماتی
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

توکن غیرقابل معاوضه چیست؟


مقالات / تکنولوژی / توکن غیرقابل معاوضه چیست؟
توکن غیرقابل معاوضه چیست؟

انتشار : چهار شنبه 29 شهریور 1402

604 بازدید

ظهور فناوری بلاک‌چین منجر به ظهور NFT ها (توکن‌های غیرقابل معاوضه) شد، شکل جدیدی از دارایی دیجیتال که بازی را برای سرمایه‌گذاران، هنرمندان و مجموعه‌داران تغییر می‌دهد. یک توکن غیر قابل معاوضه یک شناسه دیجیتال منحصر به فرد است که روی یک بلاک‌چین ثبت شده است و برای تأیید صحت و مالکیت استفاده می‌شود. NFT ها را نمی‌توان کپی، تقسیم یا جایگزین کرد و حاوی ارجاع به فایل‌های دیجیتالی مانند آثار هنری، صدا، فیلم‌ها و عکس‌ها است.

چرا NFT محبوب شد؟

با در نظر گرفتن این موضوع، نحوه عملکرد NTF ها و محل استفاده از آن‌ها را توضیح خواهیم داد. این موضوع به شما کمک می‌کند بفهمید چرا توکن‌های غیرقابل معاوضه دنیا را متحول کرده است.

نکات برجسته NFT

ارزش بازار : بیش از 17 میلیارد پوند

 مواردی که NFT ها معمولا مورد استفاده قرار می گیرند : خرید ملک، صنعت موسیقی و فیلم، هنر دیجیتال و سرمایه‌گذاری.

پلتفرم بلاک‌چین که در تعداد تراکنش‌های توکن غیرقابل معاوضه پیشتاز است: اتریوم 50 درصد تراکنش‌ها را تشکیل می‌دهد و حجم تراکنش‌های ماهانه آن بین 1 تا 2 میلیون است.

مزایای NTF: کاربران را قادر می سازد تا صحت و مالکیت دارایی‌های دیجیتال را اثبات کنند. معامله NFT ها نیز آسان است.

 

NFT  برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

NFT ها دارای موارد استفاده بالقوه زیادی هستند:

1.خرید ملک

می‌توانید از NFT برای ایجاد مالکیت خانه استفاده کنید. اگر می‌خواهید خانه خود را بفروشید، می‌توانید یک NFT که مالکیت آن را نشان می‌دهد ایجاد کنید. زمانی که خریدار تمام شرایط لازم را داشته باشد، می توانید توکن غیر قابل معاوضه را به او انتقال دهید. توکن کردن مالکیت خانه، معاملات خرید خانه کارآمد، ایمن و شفاف را تضمین می‌کند.

2.صنعت سرگرمی

NFT در صنایع فیلم و موسیقی استفاده شده است. هنرمندانی که در زمینه سرگرمی فعالیت می‌کنند اکنون به دنبال دریافت حق امتیاز از طریق NFT هستند. سلبریتی‌هایی مانند لیندسی لوهان و اسنوپ داگ با انتشار خاطرات، لحظات و آثار هنری خاص به‌عنوان توکن‌های غیرقابل معاوضه این فضا را امن کرده‌اند.

             3.هنر دیجیتال

این یکی از رایج‌ترین موارد استفاده برای NFT است، با مزایده‌های پرمخاطب توکن‌های غیر قابل معاوضه که توجه عمومی قابل توجهی را به خود جلب کرده است. هنرمندان اکنون می توانند آثار هنری خود را مستقیماً به مصرف‌کنندگان بفروشند و به آن‌ها امکان می‌دهد درآمد بیشتری کسب کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند در حق امتیاز شرکت کنند و درصدی از فروش را زمانی که مالک جدید هنرشان را خریداری می‌کند، دریافت کنند.

4.سرمایه‌گذاری در دارایی‌های واقعی

سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند از NFT ها برای مالکیت بخشی از دارایی‌های واقعی مختلف استفاده کنند. برخی از دارایی‌هایی که می‌توانند با توکن‌های غیرقابل معاوضه به بخش‌های مالکیت تبدیل شوند عبارتند از قایق‌های بادبانی، جت‌های خصوصی و املاک و مستغلات. سرمایه‌گذاری در دارایی‌های واقعی، سرمایه‌گذاران زیادی را جذب می‌کند، زیرا مزایای مرتبط با طبقه دارایی را بدون برچسب قیمت هنگفت فراهم می‌کند. علاوه بر این، NFT ها تجارت و فروش منافع مالکیت را از طریق پلتفرم های دیجیتال یکپارچه می‌کنند.

 

NFTها چگونه کار می‌کنند؟

NFT یا توکن غیرقابل قابل تعویض (Non-Fungible Token) از تکنولوژی بلاکچین (Blockchain) استفاده می‌کند و به عنوان یک واحد یکتا و قابل تجزیه نمی‌باشد. در اصل، NFT ها برای نشان دادن مالکیت یکتایی بر روی یک دارایی دیجیتال استفاده می‌شوند مانند تصاویر، ویدئوها، موسیقی، بازی‌ها و سایر اشیاء دیجیتال.

نحوه کارکرد NFT به شکل زیر است:

  • ایجاد دارایی دیجیتال: شخص یا هنرمندی که می‌خواهد یک NFT ایجاد کند، ابتدا دارایی دیجیتال خود را می‌سازد. این دارایی می‌تواند تصویر، ویدئو، موسیقی و غیره باشد.
  • صدور:  پس از ایجاد دارایی، شخص سازنده NFT می‌تواند آن را به صورت یک NFT به فروش بگذارد. این فرایند صدور NFT معمولاً در یک بازارچه آنلاین و معتبر انجام می‌شود.
  • تأیید اصالت: از تکنولوژی بلاکچین استفاده می‌کنند که امکان تأیید اصالت و یکتایی دارایی را فراهم می‌کند. هر NFT دارای یک کد منحصر به فرد است که به دارایی مرتبط با آن ارتباط دارد. این کد منحصر به فرد توسط تراکنش‌های بلاکچین تأیید می‌شود.
  • معامله و انتقال: صاحب NFT می‌تواند آن را به دیگران بفروشد یا انتقال دهد. این انتقال نیز در بلاکچین ثبت می‌شود و از تکنولوژی بلاکچین برای تأیید صحت تراکنش استفاده می‌کند.
  • بررسی مالکیت: هر NFT دارای اطلاعات مربوط به مالکیت است که در بلاکچین ذخیره می‌شود. این اطلاعات می‌توانند نمایش دهنده مالک فعلی باشند و تاریخچه تمام تراکنش‌هایی که دارایی در آن شرکت کرده است را نشان می‌دهند.
  • کسب درآمد: هر بار که NFT به فروش می‌رسد، مالک قبلی، از فروش آن درآمد کسب می‌کند. همچنین، در صورتی که NFT بعداً مجدداً به قیمت بالاتری فروخته شود، افرادی که در گذشته آن را خریداری کرده‌اند ممکن است سود خوبی کسب کنند.

به طور خلاصه، NFT ها به عنوان یک رمزارز خاص بر روی بلاکچین عمل می‌کنند که امکان تأیید اصالت و مالکیت دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کنند. این تکنولوژی به هنرمندان، موسیقیدانان و سایر اشخاص امکان می‌دهد تا دارایی‌های خود را به صورت NFT عرضه کنند و به صورت مستقل مالکیت آن‌ها را تعیین کنند و از فروش و معامله آن‌ها سود کسب کنند.

 

مزایای هنر NFT

هزینه تولید هنر دیجیتال اغلب کمتر از هنر سنتی است. هنر سنتی به موادی مانند رنگ، قلم مو و بوم نیاز دارد که می‌تواند گران باشد. هنر دیجیتال برای شروع به حداقل سرمایه نیاز دارد. برنامه هایی مانند Adobe Photoshop و Illustrator ابزارهایی را برای ایجاد هنر دیجیتال فراهم می‌کنند و تبلت‌ها و برنامه‌های طراحی نیز در دسترس هستند. هنر سنتی نیاز به جایگزینی مواد در هنگام استفاده از آن‌ها دارد، که برای پلتفرم‌های دیجیتال مورد نیاز نیست. مزایای دیگر عبارتند از:

  • روشی جدید برای کسب درآمد
  • فرصت هایی برای دریافت حق امتیاز در فروش های آتی
  • خطر کمتر آسیب دیدن هنر دیجیتال
  • هزینه اولیه برای پیوستن به یک بازار NFT کمتر از فروش سنتی هنر است.

 

معایب هنر NFT

یکی از بارزترین معایب بازار NFT ثبات آن است. از آنجایی که ارزش هنر NFT می‌تواند تحت تأثیر عواملی مانند افکار عمومی و روند رسانه‌های اجتماعی باشد، ارزیابی سودآوری سرمایه گذاری شما ممکن است زمان ببرد. در اینجا چند اشکال احتمالی دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • مصرف انرژی: میزان انرژی‌ای که برای انجام تراکنش‌های بلاک‌چین لازم است می‌تواند باعث نگرانی شود.
  • حقوق قانونی: خرید NFT که نشان دهنده دارایی شخص دیگر است، لزوماً مالکیت معنوی (IP) را به شما نمی‌دهد. برای مثال، می‌توانید NFT یک کلیپ ویدیویی از یک بازی ورزشی داشته باشید. با این حال، مردم همچنان می‌توانند کلیپ اصلی را بدون نقض حقوق شما دانلود و به اشتراک بگذارند.
  • معضلات اخلاقی:  سرقت ادبی و سرقت آثار هنری منجر به شکایت هنرمندان پیرامون بازار NFT شده است. به عنوان مثال، پس از مرگ هنرمند دیجیتال چینگ هان در سال 2020، آثار هنری او به سرقت رفت و برخلاف میل خانواده اش به عنوان NFT فروخته شد.

 

چگونه از هنر سنتی هنر NFT ایجاد کنیم؟

اگر یک هنرمند سنتی علاقه‌مند به نمایش آثار خود در بازار NFT هستید، می‌توانید این کار را با تبدیل اثر هنری خود به فرمت دیجیتال انجام دهید. در اینجا چند روش برای تبدیل هنر سنتی به هنر NFT وجود دارد.

  • با یک گوشی هوشمند یا دوربین دیجیتال عکس بگیرید و مطمئن شوید که رنگ‌ها واقعی هستند.
  • برای دریافت کیفیت رنگ بهتر برای تبدیل دیجیتال، چاپ‌ها را با اسکنرهای دو بعدی بازتولید کنید. اگر رنگ‌های شما نیاز به اصلاح دارند، می‌توانید از برنامه‌ای مانند Adobe Photoshop یا یک برنامه آنلاین رایگان استفاده کنید.
  • هنگامی که هنر خود را تبدیل کردید، می‌توانید آن را در یک بازار NFT فهرست کنید. می‌توانید نسخه‌هایی مانند نسخه‌های محدود را بفروشید، اما هر کدام یک دارایی دیجیتالی است که خریدار مالک آن است. هنگامی که آثار هنری دیجیتال شما آماده شد، باید یک بلاک چین را انتخاب کرده و بازاریابی کنید و قوانین فروش خود را تنظیم کنید.

 

نحوه فروش هنر NFT

برای شروع حرفه‌ای در بازار هنر دیجیتال NFT، ابتدا بازار هنر دیجیتال و اقتصاد دیجیتال را یاد بگیرید.. داشتن مهارت‌های زیر ممکن است مفید باشد:

  • مهارت های رسانه‌های اجتماعی برای نمایش آثار هنری خود
  • توانایی ایجاد هنر دیجیتال
  • آشنایی با نرم افزارهایی مانند Adobe Photoshop، Illustrator یا InDesign

مرکز آموزش بازرگانی فارس مرجع تخصصی آموزش‌های کسب‌و‌کار و بازرگانی ارائه‌دهندۀ آخرین و جدیدترین استراتژی‌ها و روش‌ها در حوزۀ کسب‌و‌کار می‌باشد و  با طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی حوزه‌های متاورس و NFT شما را جهت ورود به دنیای اقتصاد دیجیتال آماده می‌سازد. اگر مایل به دریافت اطلاعات و یا اخذ دوره‌های آموزشی مرتبط هستید پیشنهادات و نظرات خود ر

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : * تکمیل شود

ایمیل شما :

نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

نمایشگرهای تعاملی چیست؟
نمایشگرهای تعاملی چیست؟
پرداخت‌های بیومتریک چیست و چگونه کار می‌کنند؟
پرداخت‌های بیومتریک چیست و چگونه کار می‌...
5 روش برتر استفاده  از هوش مصنوعی مولد در تجارت
5 روش برتر استفاده از هوش مصنوعی مولد د...
خرید زمین مجازی در متاورس
خرید زمین مجازی در متاورس

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن