↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش اصول و فنون مذاکرات تجاری
    • آشنایی با سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

بازاریابی نمایشگاهی چیست؟


مقالات / بازاریابی / بازاریابی نمایشگاهی چیست؟
بازاریابی نمایشگاهی چیست؟

انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401

1044 بازدید

بازاریابی نمایشگاهی شامل نمایش و تبلیغ محصولات و خدمات شما در یکی از این رویدادهای بزرگ و خاص صنعت است. از آنجایی که هدف نمایشگاه‌های تجاری کمک به کسب‌وکارها برای افزایش آگاهی از برند است، با حضور در یکی از غرفه‌داران، تعداد زیادی مخاطب کاملاً جدید به دست خواهید آورد. همچنین می‌توانید با متخصصان دیگر در حوزه کاری خود و همچنین مشتریان جدید ملاقات کنید، یاد بگیرید که رقبای شما در حال انجام چه کاری هستند و بینشی در مورد روندها، محصولات و خدمات گسترده‌تری که صنعت شما را شکل می‌دهند، به دست خواهید آورد.

 

 

چرا باید به نمایشگاه بروید؟

به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است از خود بپرسید که آیا نمایش محصولات و خدمات خود در یک نمایشگاه تجاری ارزش زمان و هزینه شما را دارد یا خیر. در ظاهر، ممکن است یک حواس پرتی پرهزینه به نظر برسد که شما را برای چند روز از کسب و کارتان دور می کند.

یک سفر موفق به یک نمایشگاه تجاری ممکن است در واقع بیش از آنچه تصور می کنید برای کسب و کار شما مفید باشد.

  • توسط مخاطبان خود دیده شوید

بخش بزرگی از آگاهی از برند، شامل دیده شدن است. وقتی مردم نام شما را می شنوند، چهره شما را می بینند و در مورد شرکت شما می آموزند، به احتمال زیاد شما را به یاد خواهند آورد. شما می خواهید خود را به عنوان گزینه ای مناسب برای یک راه حل خاص معرفی کنید. هنگامی که مشتری در آینده با مشکلی مواجه می شود، نام شما باید اولین موردی باشد که در ذهن وی نقش می‌بندد.  این مورد  برای افرادی که قبلا مشتری بودند به همان اندازه خوب کار می کند. همه این تعاملات چهره به چهره می تواند برای کسب و کار شما معجزه کند.

  • بشنوید که مشتریان شما چه می گویند

در حالی که اکثر شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری در صنعت شما کار می کنند، مشتریان علاقه مند به محصولات و خدمات شما نیز معمولاً شرکت می کنند. از طریق گفتگو با مشتریان بالقوه، بازخوردی در مورد محصول یا خدمات خود دریافت خواهید کرد و بینشی در مورد آنچه که مشتریان فکر می کنند، از چه چیزی راضی هستند و چه تغییراتی را دوست دارند مشاهده کنند، به دست خواهید آورد.

  • ببینید "افراد دیگر" چه می کنند

نمایشگاه های تجاری مانند یک ماموریت جاسوسی بدون هیچ گونه واکنشی هستند و به شما امکان دسترسی نهایی را به رقبای خود می دهند. اگر در اطراف نمایشگاه تجاری قدم بزنید و از هر غرفه بازدید کنید، در مورد محصولات یا خدماتی که همه آنها ارائه می دهند اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا با رقبای خود همتراز هستید یا زمان آن رسیده است که بازی خود را ارتقا دهید.

 

  • با فروشندگان مناسب ملاقات کنید

فروشندگان در نمایشگاه های تجاری شرکت می کنند تا محصولات یا خدمات خود را به سایر مشاغل بفروشند. برای مثال، اگر غرفه خود را در نمایشگاه سالانه صنعت پلاستیک مدیریت می کنید، ممکن است فروشنده ای به سمت شما برود و برنامه نرم افزاری جدیدی را که شرکتش توسعه داده است ارائه دهد که ممکن است به شما کمک کند تعداد واحدهایی را که روزانه تولید می کنید افزایش دهید.

ملاقات و ارتباط با فروشندگان در یک نمایشگاه تجاری بسیار ساده تر از جستجوی گوگل است.

  • با افراد مناسب ارتباط برقرار کنید

در یک نمایشگاه تجاری، فروشندگان، مشتریان وفادار و بالقوه و رقبا را خواهید دید. همه این ارتباطات می تواند تفاوت بزرگی در کسب و کار شما ایجاد کند.

لازم نیست وقت شرکت را برای یافتن افراد مناسب اختصاص دهید. افراد مناسب همگی در نمایشگاه گرد هم می آیند و مشتاق به ارتباط هستند، بینش خود را به اشتراک می گذارند و توانایی های خود را به نمایش می گذارند.

  • سرنخ ایجاد کنید

به یاد داشته باشید: همه افراد حاضر در نمایشگاه تجاری یک پیشرو بالقوه هستند. تا زمانی که راه درست کسب سرنخ در یک نمایشگاه تجاری را بدانید، موفقیت زیادی خواهید داشت. مردم می خواهند با هم ارتباط برقرار کنند، شرکت های مناسب نیازهای خود را پیدا کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند. اگر در برنامه آنها قرار بگیرید، مردم به سمت شما جذب خواهند شد.

 

با توجه به مطالب فوق یکی از مهمترین راه های معرفی محصول و خدمات در بازارهای تخصصی، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی است. نمایشگاه ها که با هدف شناساندن محصولات و خدمات، جدیدترین دستاوردهای هر حوزه، امکان تبادل اطلاعات و ارتباطات بین زنجیره های تامین، و توسعه همکاری های متقابل شکل میگیرند، امروزه به یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی تبدیل شده اند.

در پایان شما را به شرکت در دوره‌های آموزشی حضور در نمایشگاه بین‌المللی و آموزش بازاریابی نمایشگاهی مرکز آموزش بازرگانی فارس دعوت می‌نماییم.

 

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : * تکمیل شود

ایمیل شما :

نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

بازاریابی عصبی چیست؟
بازاریابی عصبی چیست؟
چگونه بازخورد مشتریان را در بازاریابی صادراتی مدیریت کنیم؟
چگونه بازخورد مشتریان را در بازاریابی صا...
قیف فروش چیست؟
قیف فروش چیست؟
5 استراتژی بازاریابی مدرن که باید بدانید!
5 استراتژی بازاریابی مدرن که باید بدانید...

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن