انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401
812 بازدید
چرا باید به نمایشگاه بروید؟
به عنوان یک صاحب کسب و کار، ممکن است از خود بپرسید که آیا نمایش محصولات و خدمات خود در یک نمایشگاه تجاری ارزش زمان و هزینه شما را دارد یا خیر. در ظاهر، ممکن است یک حواس پرتی پرهزینه به نظر برسد که شما را برای چند روز از کسب و کارتان دور می کند.
یک سفر موفق به یک نمایشگاه تجاری ممکن است در واقع بیش از آنچه تصور می کنید برای کسب و کار شما مفید باشد.
بخش بزرگی از آگاهی از برند، شامل دیده شدن است. وقتی مردم نام شما را می شنوند، چهره شما را می بینند و در مورد شرکت شما می آموزند، به احتمال زیاد شما را به یاد خواهند آورد. شما می خواهید خود را به عنوان گزینه ای مناسب برای یک راه حل خاص معرفی کنید. هنگامی که مشتری در آینده با مشکلی مواجه می شود، نام شما باید اولین موردی باشد که در ذهن وی نقش میبندد. این مورد برای افرادی که قبلا مشتری بودند به همان اندازه خوب کار می کند. همه این تعاملات چهره به چهره می تواند برای کسب و کار شما معجزه کند.
در حالی که اکثر شرکت کنندگان در نمایشگاه تجاری در صنعت شما کار می کنند، مشتریان علاقه مند به محصولات و خدمات شما نیز معمولاً شرکت می کنند. از طریق گفتگو با مشتریان بالقوه، بازخوردی در مورد محصول یا خدمات خود دریافت خواهید کرد و بینشی در مورد آنچه که مشتریان فکر می کنند، از چه چیزی راضی هستند و چه تغییراتی را دوست دارند مشاهده کنند، به دست خواهید آورد.
نمایشگاه های تجاری مانند یک ماموریت جاسوسی بدون هیچ گونه واکنشی هستند و به شما امکان دسترسی نهایی را به رقبای خود می دهند. اگر در اطراف نمایشگاه تجاری قدم بزنید و از هر غرفه بازدید کنید، در مورد محصولات یا خدماتی که همه آنها ارائه می دهند اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا با رقبای خود همتراز هستید یا زمان آن رسیده است که بازی خود را ارتقا دهید.
فروشندگان در نمایشگاه های تجاری شرکت می کنند تا محصولات یا خدمات خود را به سایر مشاغل بفروشند. برای مثال، اگر غرفه خود را در نمایشگاه سالانه صنعت پلاستیک مدیریت می کنید، ممکن است فروشنده ای به سمت شما برود و برنامه نرم افزاری جدیدی را که شرکتش توسعه داده است ارائه دهد که ممکن است به شما کمک کند تعداد واحدهایی را که روزانه تولید می کنید افزایش دهید.
ملاقات و ارتباط با فروشندگان در یک نمایشگاه تجاری بسیار ساده تر از جستجوی گوگل است.
در یک نمایشگاه تجاری، فروشندگان، مشتریان وفادار و بالقوه و رقبا را خواهید دید. همه این ارتباطات می تواند تفاوت بزرگی در کسب و کار شما ایجاد کند.
لازم نیست وقت شرکت را برای یافتن افراد مناسب اختصاص دهید. افراد مناسب همگی در نمایشگاه گرد هم می آیند و مشتاق به ارتباط هستند، بینش خود را به اشتراک می گذارند و توانایی های خود را به نمایش می گذارند.
به یاد داشته باشید: همه افراد حاضر در نمایشگاه تجاری یک پیشرو بالقوه هستند. تا زمانی که راه درست کسب سرنخ در یک نمایشگاه تجاری را بدانید، موفقیت زیادی خواهید داشت. مردم می خواهند با هم ارتباط برقرار کنند، شرکت های مناسب نیازهای خود را پیدا کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند. اگر در برنامه آنها قرار بگیرید، مردم به سمت شما جذب خواهند شد.
با توجه به مطالب فوق یکی از مهمترین راه های معرفی محصول و خدمات در بازارهای تخصصی، شرکت در نمایشگاه های ملی و بین المللی است. نمایشگاه ها که با هدف شناساندن محصولات و خدمات، جدیدترین دستاوردهای هر حوزه، امکان تبادل اطلاعات و ارتباطات بین زنجیره های تامین، و توسعه همکاری های متقابل شکل میگیرند، امروزه به یکی از اصلی ترین روش های بازاریابی تبدیل شده اند.
در پایان شما را به شرکت در دورههای آموزشی حضور در نمایشگاه بینالمللی و آموزش بازاریابی نمایشگاهی مرکز آموزش بازرگانی فارس دعوت مینماییم.
نظر شما درباره این مطلب
نام شما : * تکمیل شود
ایمیل شما :
نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد
نظرات کاربران
مقالات مشابه