↑
عضویت ورود
سامانه آموزش مجازی
0
X
  • خانه
  • گروه‌های آموزشی
    • گروه بازرگانی و تجارت بین‌الملل
    • گروه بازاریابی و فروش
    • گروه آموزش زبان انگلیسی بازرگانی
    • گروه آموزش های اصناف
    • گروه دیجیتال مارکتینگ
    • گروه آموزش های نوجوانان
    • گروه آموزش‌های مالی ،مالیاتی و حسابداری
    • گروه آموزش زبان‌های خارجی
    • گروه آموزش‌های مدیریتی
    • گروه آموزشی صلاحیت ایمنی پیمانکار
  • دوره‌های آموزشی در حال ثبت‌نام
    • آموزش اصول و فنون مذاکرات تجاری
    • آشنایی با سامانه جامع تجارت در ثبت سفارش کالا (NTSW)
    • آموزش اصول صادرات و واردات
    • آموزش جامع صادرات و واردات
    • آموزش امور گمرکی و ترخیص کالا
    • آموزش سامانه گمرکی EPL
    • آموزش فروش چابک
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
  • دوره های عالی MBA
    • MBA-گرایش بازرگانی خارجی
    • MBA گرایش پروژه
    • MBA-گرایش مدیریت اجرایی
    • آموزش DBA اجرایی
  • آکادمی زبان
    • دوره‌های ترمیک زبان
      • دوره‌های بزرگسال
      • دوره‌های نوجوان
      • دوره‌های کودک
    • دوره‌های مکالمه
    • دوره‌های زبان بازرگانی
      • بازرگانی مهارتی
      • دوره‌های زبان انگلیسی بازرگانی ترمیک
    • دور‌ه‌های زبان ویژه دانشجویان ارشد و دکتری
      • دوره آمادگی آزمون‌های معافی و بسندگی
      • دوره جامع زبان انگلیسی کنکور ارشد و دکتری
    • دوره‌های آمادگی آزمون های داخلی و بین‌‌المللی
      • IELTS
      • PTE
      • PET
      • MSRT/MCHE
      • TOLIMO
    • دوره‌های تربیت مدرس
      • تربیت مدرس کودک
      • تربیت مدرس آیلتس
      • مدرس عصر دیجیتال: ابزارها و روش‌ها
      • تربیت سوپروایزر
  • درخواست همکاری
    • ثبت نام بازاریاب ویژه شرکت ها
    • ثبت نام بازاریاب ویژه افراد آزاد
    • استخدام
    • مدرس دوره‌های کسب و کار
    • مدرس زبان
  • پایگاه دانش
    • مقالات
    • ویدئو
    • پادکست‌ها
  • فروشگاه
    • ثبت نام با تخفیف
    • پکیج های آموزشی
    • کتاب و نشریه
    • آموزش‌های آفلاین
  • درباره ما
    • امور شعب استانی
    • تاریخچه
    • اسناد راهبردی
    • مشتریان سازمانی مرکز
    • ساختار سازمانی
    • خدمات ما
    • مدیران
    • کارکنان
    • تماس با ما
    • سازمان‌های همکار
مرکز آموزش بازرگانی فارس

8 گام برای بازاریابی کسب‌‍وکار شما


مقالات / بازاریابی / 8 گام برای بازاریابی کسب‌‍وکار شما
8 گام برای بازاریابی کسب‌‍وکار شما

انتشار : شنبه 18 شهریور 1402

754 بازدید

تحقیق در مورد فرصت‌ها، شناسایی بازار هدف، ایجاد یک پیشنهاد منحصر به فرد، و انتخاب کانال‌های تبلیغاتی، همگی گام‌های مهمی در بازاریابی کسب و کار شما هستند.

 

  • مرحله 1

تحقیقات بازار انجام دهید

تحقیقات بازار بخش مهمی از توسعه استراتژی بازاریابی شما است. این در مورد جمع آوری اطلاعاتی است که بینشی در مورد تفکر، الگوهای خرید و مکان مشتریان شما ارائه می‌دهد. علاوه بر این، تحقیقات بازار همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا پیش‌بینی فروش اولیه را انجام دهید، روند بازار را زیر نظر داشته باشید و آنچه را که رقیب شما انجام می‌دهد زیر نظر بگیرید.

 

  • مرحله 2

بازارهای هدف خود را مشخص کنید

تلاش برای تبلیغ محصول یا خدمات خود به همه،  می تواند پرهزینه و بی اثر باشد. گروه بندی یا تقسیم بندی مشتریان بالقوه بر اساس ویژگی های خاص به تمرکز تلاش های بازاریابی شما کمک می کند.

به طور کلی تقسیم بندی بر اساس عواملی مانند:

  • جغرافیا

مشتریان کجا زندگی می کنند؟

مشتریان کجا کار می کنند؟

  • اطلاعات فردی

جنسیت

سن

سطح تحصیلات

اشتغال

درآمد

  • رفتار

دلیل اصلی استفاده از محصول یا خدمات شما چیست؟

چه چیزی در مورد برند شما برای مشتریان جذابیت دارد؟

نرخ استفاده مشتریان از محصول یا خدمات شما چقدر است؟

مشتریان معمولاً اطلاعات مربوط به نوع محصول یا خدمات شما را از کجا تهیه می کنند؟

  • سبک زندگی و ارزش‌ها

وضعیت خانوادگی مشتریان چگونه است؟

سرگرمی ها و علایق مشتریان چیست؟

بازار هدف شما باید به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشد و مایل به پرداخت برای پیشنهاد شما باشد.

 

  • مرحله 3

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود (USP) را شناسایی کنید

USP دلیل منحصر به فردی است که مشتریان از شما خرید می‌کنند و نه رقبای شما - این چیزی است که باعث می شود کسب و کار شما از سایرین متمایز شود. مهم است که کاری را که انجام می‌دهید متفاوت تعریف کنید و بتوانید آن را به مشتریان بالقوه منتقل کنید. معمولاً این نشان دهنده دانش یا مهارت‌های خاص شماست.

USP شما ممکن است یک پیشنهاد جدید یا منحصر به فرد داشته باشد یا خدمات استثنایی ارائه دهد. با پاسخ دادن به سوالات زیر، USP خود را شروع کنید:

  • چه چیزی را در مورد محصولات و خدمات خود بیشتر دوست دارید؟
  • چه مهارت یا دانش خاصی دارید؟
  • چه چیزی باعث می‌شود مشتریان شما به جای رقبایتان به سراغ شما بیایند؟
  • مشتریان شما چگونه با خرید محصولات یا خدمات شما سود می برند؟
  • وقتی کسب و کار خود را برای افراد غریبه توصیف می‌کنید، به طور کلی کدام جنبه ها را برجسته می‌کنید؟

 

  • مرحله 4

برند تجاری خود را توسعه دهید

هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه، احتمالاً به یک برند نیاز دارد. یک برند چیزی فراتر از یک لوگو، رنگ یا برچسب است. یک برند مناسب از لحاظ عاطفی با مشتریان هدف شما ارتباط برقرار می کند و به شما می گوید که چه کسی هستید و چه چیزی می‌توانید ارائه دهید.

 

  • مرحله 5

کانال‌های بازاریابی خود را انتخاب کنید

برای انتخاب کانال‌های بازاریابی مخاطبان هدف خود را مد نظر قرار دهید. گزینه‌ها عبارتند از:

  • وب‌سایت تجاری
  • رسانه‌های اجتماعی
  • وبلاگ نویسی
  • بروشورها
  • رویدادهای آنلاین
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات دهان به دهان

 

  • مرحله 6

اهداف و بودجه خود را تعیین کنید

اهداف بازاریابی به شما کمک می‌کند تا آن‌چه را که می‌خواهید از طریق فعالیت‌های بازاریابی خود به دست آورید، تعریف کنید. اهداف شما باید هوشمندانه باشند: مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و مبتنی بر زمان. همچنین باید بودجه‌ای را به فعالیت‌های بازاریابی خود اختصاص دهید. بودجه بازاریابی شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • توسعه و نگهداری وب سایت
  • استراتژی بهینه‌سازی موتور جستجو
  • طراحی برندینگ
  • چاپ موارد تبلیغاتی (کارت ویزیت، بروشور، تابلو و غیره)
  • تبلیغات
  • کمک‌های مالی و حمایت‌ها
  • استخدام کارکنان برای انجام فعالیت‌های بازاریابی

 

  • مرحله 7

مشتریان وفادار خود را پرورش دهید

مشتریان شما کلید موفقیت شما هستند، بنابراین مهم است که مراقب آن‌ها باشید و آن‌ها را به برند خود وفادار کنید. ارائه خدمات استثنایی به مشتریان می‌تواند شما را از رقبای خود متمایز کند.

استراتژی‌های ایجاد وفاداری در مشتریان عبارتند از:

  • برقراری ارتباط منظم با مشتریان از طریق رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ ها یا اخبار الکترونیکی
  • ارائه پیگیری پس از فروش
  • عمل به وعده‌های خود
  • استفاده از بازخورد و شکایات به عنوان فرصتی برای بهبود خدمات
  • گوش دادن به مشتریان
  • آموزش کارکنان در زمینه خدمات مشتری و فرآیندهای فروش اولیه

 

  • مرحله 8

نظارت و بررسی کنید

مهم است که به طور منظم فعالیت‌های بازاریابی خود را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا آن‌ها به نتیجه مطلوب مانند افزایش فروش می رسند یا خیر. در ابتدا باید هر سه ماه یکبار برنامه بازاریابی خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که فعالیت‌های شما از استراتژی شما پشتیبانی می کند. هنگامی که کسب و کار شما تثبیت شد، برنامه خود را هنگام معرفی محصول یا خدمات جدید، مرور کنید. فعالیت های نظارتی ممکن است شامل بررسی ارقام فروش شما به صورت منظم (ماهانه) یا نظارت بر فعالیت مشتری در طول یک کمپین تبلیغاتی باشد. همچنین می‌توانید برای تعیین اثربخشی کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی یا وب سایت خود به ابزارهای تحلیلی رایگان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را بررسی کنید.

در پایان لازم به ذکر است که مرکز آموزش بازرگانی فارس به عنوان مرجع تخصصی آموزش‌های کسب‌و‌کار و بازرگانی شما را از آخرین و جدیدترین دستاوردهای روز در عرصۀ کسب‌و‌کار مطلع می‌نماید و با طراحی دوره‌های آموزشی تخصصی فروش، بازاریابی، بازرگانی، مدیریت ، ممدیریت پروژه و ... شما را جهت ورود به بازار کسب‌و‌کار و تجارت بین‌الملل آشنا می‌سازد. اگر مایل به دریافت اطلاعات و یا اخذ دوره‌های آموزشی مرتبط با فناوری‌های کسب‌و‌کار هستید پیشنهادات و نظرات خود را با ما در اینجا به اشتراک بگذارید.

 

 

نظر شما درباره این مطلب

نام شما : * تکمیل شود

ایمیل شما :

نظر شما : * این قسمت نباید خالی باشد

نظرات کاربران

    برای این مطلب نظری ثبت نشده است

مقالات مشابه

بازاریابی حسی چیست؟
بازاریابی حسی چیست؟
بازاریابی نمایشگاهی چیست؟
بازاریابی نمایشگاهی چیست؟
مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک بازاریاب محتوای موفق چیست؟
مهارت‌ها و شایستگی های کلیدی برای یک باز...
بازاریابی چیست؟
بازاریابی چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی

enamad

بدانید

  • سبد خرید
  • سوالات متداول
  • راهنمای سایت
  • پیگیری سفارشات
  • قوانین و مقررات
  • تماس با ما

تماس با ما

آدرس: شیراز، خیابان خلیلی، نبش کوچه 6، مرکز آموزش بازرگانی فارس

شماره تماس: 07136268626 | 07136261097

شبکه‌های اجتماعی مرکز آموزش بازرگانی فارس:

 whatsappinstagram linkedin

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه می توانید از جدیدترین مقالات، اخبار و محصولات سایت در ایمیل خود با خبر شوید...


تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ و متعلق به مرکز آموزش بازرگانی نمایندگی فارس می‌باشد.

طراحی سایت و سئو : سیرن